måndag 24 augusti 2009

SIR

Stockholm Internationella Restaurangskola 1A.
Naaajs!
Av någon outgrundlig anledning hamnar jag alltid i klass A. Asbäst helt enkelt.
Skolan började i onsdags med upprop och lite sånt.
Skojar inte när jag säger att jag var sjukt nervös. Även dom två dagarna efter.
Idag var första dagen med lektioner.
Fast riktiga lektioner var det ju inte, mest genomgångar om Kallkök,varmkök och servering.
Vi är 30 i klassen. Ganska många så gäng har ju skapats fort som ögat. Knappt så man hängde med.
Schemat är helnajs och klassen verkar bra efter vad man sett efter bara några dagar.
Helt klart bättre än nian.

Skolan har en elevrestaurang, alltså där allmänheten får äta och där vi arbetar.
Vår klass är där på måndagar hela dagen.
Min grupp börjar med Varmkök på måndag, veckan efter blir det servering,sedan kallkök.
Så går det runt.
Jag kommer lära mig jätte massor ser det ut som efter att ha kollat på planeringen.
Hur kul som helst.
Nu har även tvåorna och treorna kommit. Får se om vi blir nollade ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar